2016-05-26

Alyson Noel "Niezrównani"

Czas powrócić do książek autorstwa Alyson Noel mam nadzieję że Niezrównani spodobają mi się tak samo jak seria Ever

Hollywood Boulevard najlepiej ogląda się w ciemnych okularach i bez wszelkich nadziei. Jeśli jednak spojrzysz wystarczająco uważnie (i cudem dostaniesz się na listę VIP-ów), zobaczysz oazę najlepszych klubów w mieście - hedonistyczne niebo dla młodych, stylowych i bogatych. Ale wchodząc do tego świata musisz pamiętać, że możesz już nigdy się z niego nie wyrwać. Trójka kalifornijskich nastolatków wchodzi do kręgu dla wybrańców – nocnego życia elit Los Angeles. Zostają wciągnięci do gry o wysoką stawkę, którą jest gwiazdka Hollywood Madison Brooks. Ryzykowną zabawę w fascynującym świecie intryg i pieniędzy przerywa wstrząsający news – Madison zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach… Niezrównani to pierwsza część trylogii Beautiful Idols – niezwykłej sagi o rzeczywistości, w której najpiękniejsze sny zmieniają się w najgorsze koszmary.


Co zaskakujące nie mamy jednej głównej postaci ale aż trzy : Layla - dziewczyna, która zajmuję się swoim blogiem, gdzie piszę o celebrytach i o tym jacy są naprawdę. Żadnych kłamstw ! Czysta prawda ! I taka właśnie powinna być osoba, która pragnie pisać dla wielkich czasopism, powinna nie bać się pokazywać światu prawdę, nawet za wysoką cenę. Tommy - chłopak, który miał dwa marzenia : grać w zespole i odnaleźć ojca. I właśnie dla tych marzeń przeprowadził się do LA, niestety ojciec okazuję się osobą dla którego najważniejsze są pieniądze i prestiż. Jego syn będzie musiał pokazać mu na co go stać. Oraz Aster - dziewczyna, która nigdy nie miała pod górkę, bogaci rodzice, nieziemski dom w pięknej dzielnicy. Ale dla Aster, dziewczyny z Ligi Bluszczowej to nie wszystko, ona pragnie robić karierę i być znana. Trzy różne osoby, które pochodzą z całkowicie odmiennych światów, inni, ale jakże podobni. Łączą ich marzenia, ale i również dzielą ! Co będą musieli zrobić, aby wyjść na szczyt i kogo przy tej wędrówce stracą ? 

Teraz jest mu coś winna. Świetnie. Mogła się tylko domyślać, co będzie chciał w zamian.

Ciekawa fabuła, dobrze wykreowani bohaterowie, momenty zaskoczenia, wydawać by się mogło że zawiera wszystko co powinna zawierać dobra i przyjemna powieść. I mimo tego że książkę czytało mi się lekko i przyjemnie, to czegoś mi brakowało. Uwielbiam styl pisania autorki, to w jaki sposób sprawia że po prostu wbijam się w fotel i nie mogę się ruszyć, póki nie skończę rozdziału, a rozdział kończy się na takim momencie, że muszę zacząć kolejny. I właśnie taka powinna być książka, wciągać czytelnika od samego początku do końca i nie pozwolić mu zostawić choćby kartki na kolejny dzień. Myślę że jest to genialna książka dla tej młodszej części czytelników, ale oczywiście nie wątpię że i tym starszym coś by się w niej spodobało, ale w szczególności jest to książka skierowana do młodzieży. Powieść jest przyjemna i lekka, ale zawiera również namiastkę kryminału, można zauważyć że nie jest to gatunek, który jest stworzony do Alyson Noel, bo można się spodziewać co nastąpi w danej sytuacji, ale kiedy zajmujesz się tylko książkami dla młodzieży to nie ma co się dziwić.


Teraz nastolatkom zależy na pieniądzach, karierze i sławie, i tacy są właśnie nasi bohaterowie. Ale autorka pokazała nam nie tylko bohaterów, którym marzy się życie w luksusie, stworzyła ona bohaterów, którzy potrafią walczyć o swoje marzenia i dążą do celu po trupach, może nie zachowują się w miarę dorośle, gdyż tracą osoby, na których im zależy, ale trzeba pogratulować im determinacji i że potrafią walczyć o to czego pragną. Początek książki niezbyt zachęca do dalszego zapoznawania się z powieścią, ale uwierzcie mi że ciąg dalszy jest coraz lepszy, więc nie zniechęcajcie się. 

Postanowił milczeć i czekać, aż Layla lub Aster się z czymś zdradzą. Nie zamierzał iść na dno razem z nimi.
Przyznam się że obawiałam się tej lektury gdyż Hollywood, celebryci i nastolatkowie, którzy chcą pójść w ich ślady i być znani na całym świecie, jakoś mnie nie przekonują takie książki, ale postanowiłam dać szanse autorce, jako że uwielbiam Ever. Książka nie wykazała się jakoś ogromnie, ale na pewno ma potencjał i ciesze się że miałam okazję ją przeczytać, końcówka po prostu genialna, chociaż z lekka przewidująca, ale bardzo jestem ciekawa ciągu dalszego więc czekam na kolejny tom. Mam nadzieję że autorka długo nie pozostawi mnie bez odpowiedzi. 


[ 97
Wydawnictwo : HarperCollins Polska
Tytuł oryginału : Unrivaled
Data wydania : 18 maja 2016
Liczba stron : 336
Kategoria : Literatura młodzieżowa
Typ : książka
Ocena : 8/10



Za możliwość zapoznania się z tą książką serdecznie dziękuję wydawnictwu :  

6 komentarzy:

  1. Ja też jestem już po lekturze i również nie mogę się doczekać kolejnego tomu. Mimo, że w samej powieści znalazłam parę minusów, to zakończenie... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już wczoraj o tej książce i jestem nią bardzo zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz częściej zaczynam ją widzieć w sieci, a to chyba dobry znak. Zapamiętam ją sobie . ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię seriale o amerykańskich nastolatkach, ciekawe jak spodobają mi się Niezrównani. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio o tej książce jest bardzo głośno na blogach i powiem szczerze, że zainteresowała mnie już od samego początku. Nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie się to zmieni :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/7-dni-mae-przemyslenia.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sama nie wiem, co mam myśleć o tej książce... muszę przeczytać, by wyrobić sobie opinię :P Okładka jest przepiękna <3

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !