2015-12-29

K. A. S. Quinn " KRONIKI TEMPUSU : Królowa musi umrzec "


Dzisiaj recenzja książki która zainteresowała mnie swoim opisem. Londyn za czasów królowej Wiktorii, na pewno będzie ciekawie. Sami zobaczcie czy było aż tak ciekawi. Zapraszam wam na recenzję pierwszego tomu Kronik Tempusu : 



Katie jednej chwili siedzi pod własnym łóżkiem w Nowym Jorku… a w następnej jest w Pałacu Buckingham w okresie panowania królowej Wiktorii. Wbrew pozorom, to bardzo niebezpieczne miejsce.Królowa z rodziną jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Po tajnych przejściach krążą zamachowcy, na mrocznych, oświetlonych gazowymi latarniami ulicach Londynu czają się podejrzane postaci. A Katie nie jest jedynym podróżnikiem w czasie…

Jak wiecie uwielbiam Trylogię Czasu a więc kiedy przeczytałam opis tej serii i napotkałam się na podróżników w czasie to byłam wielce zaciekawiona, poza tym czasy wiktoriańskie są bardzo ciekawe więc to również przechyliło szalę abym naprawdę sięgnęła po tą książkę. 


Królowa musi umrzeć jest pierwszym tomem serii Kroniki Tempusu. Główną bohaterka jest Katie. Dziewczyna mieszka razem z matką Mimi, która w zawrotnym tempie zmienia mężów i nazwiska. Katie żyje w Nowym Jorku jej życie nie różni się od tych które mają normalne nastolatki, jednak dziewczyna nie wie jeszcze że nie jest normalną nastolatką. Postacie które uważa że są tylko przywidzeniem są dopiero początkiem gdyż Katie jest tak naprawdę podróżniczką i ma pewną misję do spełnienia. Kiedy pewnego dnia zamiast leżeć pod kanapa w Nowym Jorku, dziewczyna jest w Londynie w Pałacu Buckingham za panowania królowej Wiktorii. Znajduję ją księżniczką Alicja, z którą Katie od razu nawiązuje przyjacielskie kontakty. Zaczyna się misja dzięki której Katie będzie mogła wrócić do swojej przestrzeni czasowej i pomoże również uratować Królową Wiktorię przed spiskiem i zdrajcą.


Początek książki był całkiem ciekawy chociaż fabuła nie powalała na kolana. Często mam tak że książka jest bardzo ciekawa ale styl autorki mnie bardzo męczy i tak było w książce Baśniarz, mimo tego iż byłam bardzo zainteresowana fabuła to trudno mi było przebrnąć przez nią, natomiast tutaj na odwrót. Fabuła nie powala, jest przewidująca i trochę monotonna jednak pani Quinn tak genialnie piszę i książkę czyta się lekko i szybko. Zawiodła mnie ta książka, ponieważ bardzo polubiłam styl pisania autorki, i mimo strasznie nudnej fabuły książkę przeczytałam bardzo szybko. Czuję się nie zaspokojona i mam nadzieję że drugi tom będzie miał ciekawszą fabułę bo oczywiście będę chciała po niego sięgnąć. Mimo tego iż fabuła nie zachwyca to polecam wam tą książkę, możecie dowiedzieć się wiele rzeczy o królowej Wiktorii i Londynie, bo z tego co się dowiedziałam to pani Quinn nie pisze tylko o fikcji ale znajdziemy tu również prawdę, co jest wielkim plusem dla tej książki. 


[ 62
Wydawnictwo : Dreams
Tytuł oryginalny : The Queen Must Die
Data wydania : 21 grudnia 2012
Liczba stron : 296
Kategoria : fantastyka
Typ : książka
Ocena : 6/10



Książki z cyklu Kroniki Tempusu 
| Królowa musi umrzeć | Królowa na wojnie | 


Książka bierze udział w wyzwaniach : 
Przeczytam tyle ile mam wzrostu +1.9
Czytam opasłe tomiska



2 komentarze:

  1. Ciekawa recenzja po niej chętnie sięgnę po tę książkę pozdrawiam wi-kusia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona epoka! Może dam szansę tej książce! ^_^

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !