2017-02-06

"To, jak cię widzą, zależy tylko od ciebie." Amie Kaufman & Meagan Spooner

| 2 marca 2016 | 488 | Otwarte | 
 " I stało się tak, jak było za­pisa­ne w gwiaz­dach od początku is­tnienia świata. "

"Jedno jego spojrzenie wystarczy, by rozpalić we mnie krew. Zdaje mu się, że nie widzę, jak wyciąga rękę w moją stronę i jak powstrzymuje się w ostatniej chwili. Jest niecierpliwy, ale potrafi się hamować – chce mnie odzyskać, ale czeka. Myśli, że mamy czas." Ikar, największy prom kosmiczny w całej galaktyce, rozbija się podczas rejsu. Jedyni ocaleni to Lilac – córka najbogatszego człowieka w całej galaktyce, i Tarver – młody bohater wojenny, który nie należy do elity. Muszą zjednoczyć siły, by wrócić do domu i rozwiązać zagadkę tajemniczych wizji, jakie zaczynają ich nękać. Wkrótce rodzi się między nimi uczucie. Jednak w świecie, z którego pochodzą, ich związek jest skazany na potępienie. Czy mimo to nadal będą chcieli opuścić planetę?

Po książkę Amie Kaufman & Meagan Spooner chciałam sięgnąć już bardzo dawno temu, jednak jakoś tak wyszło, że miałam okazję sięgnąć po nią dopiero w tym roku. Tak szczerze to nawet nie wiem czego się spodziewałam, czytałam mało recenzji tej książki i nie byłam pewna jakie są o niej opinie. Wątki gwiazd i kosmosu, nie jest jakoś bardzo popularny, przynajmniej mi się tak wydaję, ponieważ nie spotykam się z książkami, które by ten wątek poruszały. 

" Ciemność wiruje wokół mnie, zmęczenie niemal zwala mnie z nóg. Zamykam oczy i opieram się ręką o ścianę. Nie stać mnie na to, by stracić nadzieję. " 

Głównymi postaciami książki jest Lilac i Tarver. I co mnie zdziwiło to obie postacie są bardzo dobrze wykreowane, i polubiłam je od razu. Lilac to najbogatsza dziewczyna w kosmosie, a jej ociec to najbardziej wpływowy człowiek w przestrzeni, więc nikt nie ma tyle odwagi, aby zbliżyć się jego jedynej córki. Pojawia się jednak Tarver, młody chłopak, który już nazywany jest bohaterem wojennym, nie należy on do elity, więc kiedy spotyka Lilac, tak naprawdę nie wie z kim ma do czynienia. Ich pierwsze spotkanie nie należy do najlepszych, jednak drugie to prawdziwa katastrofa, i mówią katastrofa mam na myśli uszkodzenie statku kosmicznego, który miał być najlepszy i niezniszczalny, trochę wzięte z Titanica. A więc statek zaczyna się rozpadać, jedyną ucieczką są specjalne szale ratunkowe, o ile mogę to tak nazwać, tak się zdarza, że Lilac jest w jednej razem z Tarverem i muszą polegać na sobie, aby przeżyć.


Książką jest naprawdę bardzo dobrze napisana, a czytanie jej sprawiła mi wielką przyjemność i już nie mogę się doczekać, jak będę mogła sięgnąć po kolejne tomy. Często się zdarza, że nastawiając się na jakąś książkę, okazuje się, że niepotrzebnie bo książka nie jest tak dobra jak myśleliśmy, w tym przypadku się nie zawiodłam i W ramionach gwiazd okazała się bardzo dobrą książką.  Ciągła akcja, dobrze wykreowane postacie to tylko namiastka tego co stworzył dla nas duet Kaufman & Sponner. Kosmos, romans dwóch różnych osób i niebezpieczeństwo, które czyha na każdym kroku. Na początku miałam wrażenie, że będzie to zwykła historia o nastolatkach i ich miłosnych przygodach na innej planecie, więc nic ciekawego, ale autorzy w pozytywny sposób na zaskakują


[ 145
W serii Starbound :
W ramionach gwiazd || W spojrzeniu wroga || W sercu światła 






1 komentarz:

  1. Ta książka leży na mojej półce już od naprawdę długiego czasu, niestety jeszcze nie przeczytana. Nie mam pojęcia, kiedy po nią sięgnę, bo przyznam, że ostatnio niezbyt ciągnie mnie do tej historii. Mam takie samo wrażenie, jak Ty na początku, że będzie to tylko zwykła historia o nastolatkach obsadzona w kosmicznej przestrzeni, nic więcej. Liczę jednak na to, że mnie ta książka również zaskoczy ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !