2017-10-13

"Szklany Tron" Sarah J. Maas | recenzja

| 2013 | 520 | Wydawnictwo Uroboros | 
Najprawdziwszym złem na świecie są czyny człowieka. " 


Czy istnieje chociaż jedna osoba, która uwielbia czytać i nie zna Sarah J. Maas ? Nie wydaję mi się. Osobiście zakochałam się w jej twórczości po przeczytaniu "Dworu cierni i róż", i szczerze powiedziawszy sądziłam, że jest to najlepsza książka jaką dotychczas przeczytałam. Potem sięgnęłam po "Dwór mgieł i furii", i całkowicie zmieniłam zdanie, gdyż drugi tom pobił ją o głowę. Jednak serią, która dała jej taką popularność nie jest ta, którą czytałam a seria o Szklanym Tronie. Oczywiście bardzo chciałam po nią sięgnąć, gdyż byłam ciekawa co wszyscy w niej widzą i dlaczego tak ją zachwalają. Teraz już wiem. 

Celaena Sardothien odbywała ciężką karę za swoje przewinienia wystarczająco długo, by przyjąć propozycję, z której nie skorzystałby nawet szaleniec: jej dożywotnia niewolnicza praca w kopalni soli nie musi kończyć się dopiero z dniem jej śmierci, jeśli tylko dziewczyna zdecyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. To będzie walka na śmierć i życie, ale Celaenie nieobce są tajniki fachu zawodowego mordercy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników: złodziei, zabójców i wojowników, najlepszych w całym królestwie. Szanse na pomyślne przejście wszystkich etapów turnieju są niewielkie, ale Celaena nie ma nic do stracenia. Pod okiem wymagającego dowódcy straży rozpoczyna przygotowania do starcia z najgroźniejszymi osobnikami królestwa. Wkrótce jednak pojawiają się komplikacje: ginie jeden z uczestników turnieju, a niedługo potem podobny los spotyka innego rywala młodej zabójczyni. Czy Celaena zdoła dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczymi zabójstwami? Czasu jest coraz mniej, a dziewczyna musi mieć się na baczności – zabójca może obrać za kolejny cel właśnie ją. Śledztwo doprowadzi do odkryć, których nigdy by się ni nie spodziewała.
-Masz straszne blizny-rzekł cicho.
Zabójczyni oparła dłoń na biodrze i podeszła do drzwi garderoby.
-Wszyscy nosimy blizny, Dorian. Jedyna różnica polega na tym, że moje są bardziej widoczne od innych.
Główną bohaterką jest Celaena, dziewczyna, która istnieje by zabijać. Dziewczyna zostaję zamknięta w kopalni, gdzie do końca swojego życia ma płacić za swoje przewinienia i zbrodnie. Los okazuję się być dla niej łaskawy i dostaję propozycję, którą odrzuciłby tylko szaleniec. Otóż dziewczyna weźmie udział w turnieju i będzie się starać o posadę Królewskiej Zabójczyni. Celaena dobrze wie, że może pokonać każdego, jednak jej zdolności osłabły podczas pobytu w kopalni, więc będzie musiała przejść ciężkie treningi, i włożyć w to całe swoje serce i może dzięki temu odzyska upragnioną wolność. 

Jeżeli potrzebujecie bomby emocjonalnej to "Szklany Tron" jest dla was idealny. Naprawdę sądziłam, że cykl o dworach nic nie może pobić, ale jak widać całkowicie się pomyliłam. Jestem teraz w strzępach emocjonalnych i nie potrafię teraz złożyć jednego porządnego zdania, gdyż jedyne o czym teraz mogę myśleć to żeby usiąść u czytać dalsze tomy. Pewnie teraz pomyślicie sobie, że mówię to co inni i jest to już nudne, czytać jedno i to samo. Jednak skoro nie czytałam tej serii wcześniej to może jest osoba, która również jej nie czytała i tym sposobem i recenzja, namówię ją, żeby w końcu to uczyniła. "Szklany Tron" przepełniony jest akcją od samego początku. Książkę się pochłania, a po zakończeniu zostawia wrażenie jakbyśmy coś stracili. Główna bohaterka to postać, która mocno stąpa po ziemi, wie czego chce i jakie ma zdolności. Oczywiście dręczy ją przeszłość, która jest dość mroczna, ale tez tajemnicza, gdyż nie zostaje nam wiele wyjaśnione, co pewnie przyczyni się do rozwoju akcji w dalszych częściach. Kolejną postacią wartą uwagi jest Dorian, Adariański książę, który przyczynił się do tego, że Celaena znalazła się w turnieju. No i na koniec Chaol, w którym zakochałam się bez reszty. 
- Czujesz się samotna? - wyrwało mu się.
- Samotna? (...) Nie. Potrafię dać sobie radę sama, o ile mam co czytać.
"Szklany Tron" to niezapomniana historia, która wciągnie was w swoje szpony i zdołacie się już uwolnić. Książka jest istnym rollercoasterem emocji, więc przygotujcie się na dużą dawkę akcji. Nie mogę się wprost doczekać kolejnych części a z tego co słyszałam, to każda kolejna jest tylko lepsza, więc muszę przygotować chusteczki i zabieram się do czytania i wam radze to samo. 



[ 198 ]
W serii Szklany Tron :
Szklany Tron || Korona w Mroku || Dziedzictwo Ognia || Królowa Cieni || Imperium Burz



Za możliwość przeczytania Szklany Tron, serdecznie dziękuję Wydawnictwu Uroboros!


7 komentarzy:

  1. Fantastycznie, że Szklany tron tak Ci się podobał. Pamiętam, że ja też zakochałam się w pierwszym tomie i przeczytałam go w czasie dwóch dni - tak mnie wciągnął! Jeśli chodzi o kolejne części, to bywa lepiej, bywa gorzej, ale piąty tom to mistrzostwo. Chociaż gdybym miała wybierać pomiędzy Szklanym tronem a Dworami, to jednak skłoniłabym się do Dworów :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zdążyłam się już przekonać o tym "Bywa lepiej, bywa gorzej" bo jestem już po trzech tomach i na razie sobie robię przerwę.
      I zgadzam się z Tobą w 100%, Dwory to życie i najlepsza seria ever :*

      Usuń
  2. Za jakiś czas też chciałabym poznać tę serię, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd przyznać, ale nie czytałam nic od tej autorki ;D ''Szklany tron'' jest wszędzie i mimo, że rzadko sięgam po fantastykę, to tę serię bardzo chcę przeczytać i przekonać się, czemu każdy się nią tak zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli już musisz wybierać to jednak polecam seria o Dworach tej autorki, gdyż moim nieskromnym zdaniem jest lepsza, ale jeszcze dwa tomy Szklanego tronu, więc zdanie może się zmienić.

      Usuń
  4. Ooohh ta książka jest tak rewelacyjna <33 A kolejne części jeszcze lepsze <3 Chociaż Imperium burz trochę mnie zawiodło. Ale Sarah J Maas to zdecydowanie jedna z moich ulubionych autorek. <3
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/2017/10/udaj-sie-w-niezwyka-miedzywymiarowa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widzę opinie sprzeczne, ale bardzo mi się to podoba :)

      Usuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !