2017-11-11

"Korona w mroku" Sarah J. Maas | recenzja

| 2014 | 495 | Wydawnictwo Uroboros | 
"Nigdy nie wybaczę. Nigdy nie zapomnę. " 

Nie zdołałam się otrząsnąć dostatecznie po „Szklanym Tronie”, a pani Sarah J. Maas już doprowadziła mnie do palpitacji serca drugim tomem. Sądziłam, że w pierwszym tomie dzieję się tyle, że trudno odłożyć książkę i normalnie przejść do innej czynności, ale z tego co widzę to autorka pisze coraz to lepsze książki, i coraz to bardziej emocjonalne. Z jednej strony żałuję, że dopiero teraz czytam tą serię, gdyż czuję się jakbym była jedyna, ale z drugiej cieszę się, że mogę czytać je po kolei nie martwiąc się, że nie ma kolejnego tomu. 

W „Koronie w Mroku” Celaena jest Królewską Zabójczynią i musi usuwać ludzi, których wskaże jej król. Z jednej strony jest to dla niej trudne, gdyż czuję się jakby nigdy nie została zamknięta w Endovier, ale z drugiej strony bardzo chcę odzyskać wolność i udać się jak najdalej od Adarlanu. Celaena wraca do szklanego zamku po ostatniej misji i czeka na kolejne zadanie od króla. Nie spodziewa się, że kolejną osobą do wyeliminowania będzie Archer, którego zna ze swojego poprzedniego życia, więc jest to dla niej dwukrotnie trudne. 
" I proszę cie, nie mów ani słowa. Rozmowę i czarowanie zostaw mnie.
Kapitan uniósł brwi.
-A więc jestem tu tlyko dekoracją?
-Ciesz się, że uznałam cie za dodatek godny siebie. " 
Sarah J. Maas ewidentnie nie potrafi dawkować emocji, z tego co słyszałam to piąty tom doprowadza do łez i jest najbardziej emocjonalny, to co ja mogę powiedzieć, że płakałam już przy drugim tomie ? Obawiam się, że ta seria doprowadzi do tego, że moje serce nie wytrzyma. Tyle się działo w tym tomie, że nawet teraz nie potrafię tego do końca ogarnąć. A zakończenie pobija wszystko, co do tej pory czytałam. Zdecydowanie moim ulubionym wątkiem w tej części jest wątek miłosny, bo tutaj naprawdę autorka nieco przyśpieszyła sprawę i nadała pikanterii przez co książkę się wprost pochłaniało. Już nie mówię o tych wszystkich intrygach, odkrytych tajemnicach i nowych postaciach, bo to po prostu trzeba przeczytać. W tej części możemy również zauważyć pewną ewolucje w zachowaniu Celaeny, gdyż w końcu pokazuję ona ten swój pazur i charakter zabójczyni i myślę, że taka powinna być już od pierwszego tomu. Przestaję się zachowywać jak dama dworu, a zaczyna być bardziej tą popularną dziewczyną, którą wszyscy się boją. I na to czekałam ! Jej postać dojrzała i stała się w pewien sposób bardziej subtelna, przez co jeszcze bardziej ja polubiłam. Dowiadujemy się też trochę o jej przeszłości, więc to również zaważa na tym, że bohaterka wiele zyskuje i jest ciekawsza. 

Po tej części możemy zauważyć jak styl pisania autorki się rozwinął. Akcja książki jest przyśpieszona, fabuła bardzo ciekawa a bohaterowie jeszcze lepiej wykreowani. Sarah J. Maas skupiła się w tym tomie na pokazaniu nam prawdziwych twarzy postaci, poznajemy ich historie, oczywiście nie całe, ale co nieco już tam wiemy. Ponad to zwroty akcji zaskakują nas na każdym kroku, przez co książka jest jeszcze lepsza i ciekawsza. Czytając tą książkę nasza wyobraźnia zostaje wykorzystana do granic możliwości, przeżywamy wszystko razem z bohaterami, odkrywamy tajemnice i intrygi. No cóż mogę powiedzieć ? Przez to książkę się po prostu płynie i nie zwalnia.



203 ]
W serii Szklany Tron :
Szklany Tron || Korona w Mroku || Dziedzictwo Ognia || Królowa Cieni || Imperium Burz




Za możliwość przeczytania "Korona w mroku", serdecznie dziękuję Wydawnictwu Uroboros!





3 komentarze:

  1. Cały czas się zastanawiam czy zaczynać czytać tę serię. Nie ukrywam, ze po lekturze Dworów mam na nią coraz większą ochotę i coś czuję, że ostatczenie chyba się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma tę serię ciągle w planach, muszę w końcu zrealizować te plany. ;)


    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwsze trzy tomy i moim zdaniem dwa pierwsze to wielki długi wstęp. Dopiero w trzecim dzieje się to co bije po prostu na głowę poprzednie dwa :)
    Pozdrawiam, Tiggerss
    https://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !