2017-08-13

To, co najważniejsze - Samantha Young | recenzja

| 2017 | 300 | Wydawnictwo Burda Książki | 
 Ty jednak jesteś głęboko przekonany, że ci słońce z tyłka wschodzi, więc już nawet nie wiesz, co jest w życiu najważniejsze. " 

Witamy w Hartwell, spokojnym, nadmorskim miasteczku, gdzie dzięki tajemnicy sprzed wielu lat pewna kobieta zrozumie, co znaczy prawdziwa miłość...  Doktor Jessica Huntington całym sercem angażuje się w problemy swoich podopiecznych z więzienia dla kobiet, ale w życiu prywatnym starannie unika związków uczuciowych. Nauczyły ją tego bolesne doświadczenia. W więziennej bibliotece odkrywa plik starych listów miłosnych i jedzie do malowniczego Hartwell, żeby dostarczyć je adresatowi. Nadmorskie miasteczko rzuca na Jessicę swój czar, ale jeszcze większe wrażenie robi na niej przystojny właściciel miejscowego baru.  Od czasu rozwodu z niewierną żoną, Cooper Lawson skupia się na tym, co najważniejsze: na rodzinie i prowadzeniu baru przy nadbrzeżnej promenadzie, który od lat znajduje się w posiadaniu Lawsonów. Jednak kiedy Jessica przekracza progi jego knajpki, gotów jest znów otworzyć swoje serce. Chociaż wzajemne przyciąganie staje się coraz silniejsze, Jessica z uporem broni się przed bliskim związkiem.  Aby przekonać ją, że jest w życiu coś, o co warto walczyć, Cooper będzie musiał ofiarować jej więcej niż tylko namiętność.

Po tę serię chciałam sięgnąć już jakiś czas temu, ale do tej pory nie znalazłam na nią czas, ale kiedy usłyszałam o tym, że ma wyjść drugi tom postanowiłam, że w końcu czas i na mnie żebym się z całą serią zapoznała. Myślę, że dla większości jest ona znana, chociażby z tych pięknych okładek, które przyciągają wzrok. 

Głównymi postaciami są Jessica i Cooper. Jessica to pani doktor, która pracuję w więzieniu dla kobiet i uważa, że jej życie jest takie jakie ma być i jest szczęśliwa. Jednak kiedy przypadkiem odnajduję miłosne listy, wszystkie jej myśli skupiają się na kobiecie, która nie zdążyła ich wysłać i na mężczyźnie, który nie wie o ich istnieniu. Postanawia to zmienić i tak właśnie wyjeżdża do miasteczka Hartwell, które od razu podbija jej serce. Niestety owego mężczyzny nie ma akurat w domu, więc kobieta musi na chwilę zostać. Poznaje w tym czasie Coopera, mężczyznę, która wzbudza w niej uczucia, o których istnieniu nawet nie zdawała sobie sprawy. Zaczyna się zastanawiać czy Hartwell nie jest dla niej lepszym miejscem do życia, niż miejsce z którego wyjechała. 
" Kiedy kobieta, którą kochasz, wpuszcza cię do swojego łóżka, nie pozwalasz jej odejść, chyba że ona sama tego chce. "
Nie wiem czego tak dokładnie spodziewałam się po tej książce, ale autorce udało się mnie zaciekawić i czytanie To, co najważniejsze było naprawdę przyjemne. Główne postacie są bardzo dobrze wykreowane, ich przeszłości oraz to jak wygląda teraz ich życie, jest dokładnie przemyślane przez autorkę. Jedyne co bardzo mnie mi się nie spodobało to cała ta historia listów, tak naprawdę wszystko od tego się zaczęło, a kiedy już Jessica znalazła się w Hartwell to listy zostały zapomniane, oczywiście są wspominane, ale to nie było to czego oczekiwałam. Na wielki plus zasługują poboczne postacie, które w pewnych chwilach bardziej polubiłam niż Jessice, która była nieco irytująca. 

Trzeba to przyznać, że książka jest bardzo przesłodzona i w pewnych momentach bardzo przewidywalna. Wątek pomiędzy Jessicą i Cooperą jest bez emocji i większych uniesień, jednak nie można powiedzieć, że jest to wątek, który najmniej mnie interesował. Myślę, że jest to idealna książka na wakacje, kiedy chcemy sobie odpocząć na plaży czy w ogrodzie, to właśnie ta książka nada się idealnie. Jednak nie oczekujcie od niej czegoś wielkiego i poruszającego, bo ta książka ewidentnie wam tego nie da. Mi osobiście książka się podobała, ale oczekiwałam czegoś więcej, mam nadzieję, że drugi tom będzie nieco ciekawszy. 

★★★★★★★



[ 181 ]
W serii Hart's Boardwalk :
To, co najważniejsze || Wszystko, co w Tobie kocham



Za możliwość przeczytania To, co najważniejsze, serdecznie dziękuję Wydawnictwu Burda Książki !


1 komentarz:

  1. Cały czas mam w planie poznanie twórczości tej pani, ale nie jestem pewna, od której książki zacząć xD

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś tego posta, to zostaw po sobie znak w postaci komentarza. Dla Ciebie to tylko chwilka a dla mnie znak że ktoś to jednak czyta. Będę wdzięczna za każdy komentarz nawet za krytykę, która mam nadzieję będzie uzasadniona. Napisz co ci się podoba lub nie a ja spróbuję nad tym popracować.
Dziękuję !